Published at 19. marts 2015.

Kulturhavn Gilleleje A/S og Gribskov Kommune holdt tirsdag d. 17. marts pressemøde i anledning af, at aftalegrundlaget for det kommende Kulturhuset Gilleleje er faldet på plads.

Mødet fandt sted i FDB Møblers nye forretning i Kulturhavnen, der slår dørene op d. 21. marts kl. 11:00.

Se video fra pressemødet her

På pressemødet deltog på vegne af Kulturhavn Gilleleje formand Lis Hansen, direktør Lars Corfitzen og projektudvikler Michael Nyboe. På vegne af Gribskov Kommune deltog borgmester Kim Valentin og kommunaldirektør Holger Spangsberg Kristiansen.

Kulturhuset Gilleleje har været i en længere proces for skabelsen af det helt rigtige kulturhus - en række af byens foreninger og lokale ildsjæle har siden 2013 deltaget i processen med af skabe byens hus sammen med projektets rådgivere, Kulturhavn Gillelejes ledelse samt Gribskov Kommunes politikere og administration.

Dette arbejde har resulteret i ét stort kulturhus på ca. 2.750 m2 indeholdende bibliotek, museum, biografsale, musik- og teaterscene, bistro, galleri samt Kulturbroen over kanalen til at forbinde Kulturhuset med Snedkeriets mangfoldige kunstværksteder.

Den videre projektering af Kulturhuset fortsættes nu og næste step bliver kontrahering om udførelsen af byggeriet - en spændende proces, hvor budgettet for alle visionerne skal trykprøves inden igangsætning af byggeriet.

Kulturhuset forventes igangsat i løbet af sommeren 2015 og med det sportslige mål, at indvielsen bliver til efteråret 2016, hvor lyset sænker sig over Kattegat og hvor Kulturhuset kan lyse den mørke vinter op med film, musik, foreningsliv, kulturelle aktiviteter, bøger og viden - for alle børn, voksne og seniorer i og omkring Gilleleje!

Kulturhuset vil være en mangeartet oplevelse med et bredt udbud af kulturelle aktiviteter. Hvis din forening eller klub gerne vil deltage i det videre arbejde med Kulturhuset, så skriv endelig til Michael Nyboe på michael.nyboe@kulturhavngilleleje.dk for at være med!