Published at 13. juni 2015.

Resume af generalforsamling 2015

Resuméet fra den ordinære generalforsamling I Gilleleje Brugsforening ligger nu klar.
Læs det her eller download som pdf.
(jeg kan ikke umiddelbart skaffe pdf'en fra det gamle site)

Dagsorden jf. vedtægterne

1. Valg af ordstyrer og stemmetællere

2. Bestyrelsens beretning og orientering om fremtidsplaner.

3. Forelæggelse af årsregnskab, herunder bestyrelsens meddelelse om anvendelse af årets overskud.

4. Forslag fra bestyrelsen.

5. Indkomne forslag.

6. Valg af medlemmer til bestyrelsen.

7. Eventuelt.

Resumé af ordinær generalforsamling i Gilleleje Brugsforening d. 28. april 2015

1. Børge Sørensen blev valgt som ordstyrer og stemmetæller.
Han konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet og beslutningsdygtig.

2. Bestyrelsens beretning og orientering om fremtidsplaner blev varetaget af bestyrelsesformand Lis Hansen.
Lis Hansen karakteriserede 2014 som spændende og udfordrende.

Blandt andet lukningen af butikken i Dronningmølle har været svær, men bestyrelsen er glade for, at alle medarbejdere har kunnet fortsætte i enten Gilleleje eller Hornbæk.

Til de næste faser af byggeriet af Kulturhavnen vil lokale leverandører blive inviteret til at deltage i udbuddet.

Lis Hansen gjorde også opmærksom på at frivillige vil blive inviteret til at være med til at løfte opgaverne i Kulturhavnen, når byggeriet står færdigt.

Lis Hansen orienterede om, at bestyrelsen fortsat overvejer at justere dividendens størrelse. Dette vil muligvis blive besluttet i 2016.
For 2014 bliver næsten kr. 7 millioner plus moms udbetalt i dividende.

3. Lars Corfitzen fremlagde årsregnskabet.
Gilleleje Brugsforening fastholder de gode resultater og kan for regnskabsåret 2014 notere en rekord høj nettoomsætning på kr. 268,441 millioner mod kr. 257,545 millioner i 2013. Foreningen har desuden øget forrentningen af egenkapitalen til 6,7% i 2014 mod 5,5% i 2013, og dermed udgør egenkapitalen i dag kr. 128,5 million.

Det endelige resultat for 2014 blev et overskud på kr. 8,584 millioner. Medvirkende faktor til det flotte resultat er væksten i SuperBrugsen Hornbæk, hvor udvidelsen i 2012 nu for alvor slå igennem.

I 2014 oplevede foreningen en medlemsvækst på næsten 1.000, så det samlede antal medlemmer nu er oppe på 15.376.

Beretning og årsregnskab blev godkendt.

4. Der var ikke nogle forslag fra bestyrelsen.

5. Der var ikke indkommet forslag forud for generalforsamlingen.

6. Lise Skjold Jensen blev valgt som ny medlemsrepræsentant i bestyrelsen.
Hun overtager pladsen efter Herdis Henriksen.
Bestyrelsen bød Lise Skjold Jensen velkommen og takkede Herdis Henriksen for hendes indsats.

7. Eventuelt.
Følgende forslag blev stillet fra salen:

· Et medlem efterlyste en pølsevogn på parkeringspladsen ved SuperBrugsen Gilleleje. Forslaget blev modtaget af bestyrelsen til overvejelse.

· Et medlem spurgte, hvorfor hylden til at stille tasker var blevet fjernet fra kiosken i Superbrugsen Gilleleje. Lars Corfitzen medgav, at den manglede, og lovede at se på sagen.

· Et medlem efterlyste information om ingredienser i bagerens brød. Der vil blive arbejdet på at fremskaffe disse oplysninger og efterfølgende lægge dem online på brugsforeningens hjemmeside.