Published at 2. februar 2023.

Gilleleje Brugsforening slanker ejendomsbalancen

Gilleleje Brugsforening a.m.b.a. har pr. 1. februar solgt to ejendomme til den lokale investor Bjerg Aps. Handlen er et led i bestyrelsens strategi om at slanke den store ejendomsportefølje, som Brugsforeningen gennem en årrække har opbygget og udviklet.

I handlen indgår Fiskerengen 12 i Gilleleje og en ejendom på Ndr. Strandvej i Hornbæk. Ejendommen på Ndr. Strandvej har været ejet af Gilleleje Brugsforening siden midten af 1990’erne, mens Fiskerengen blev erhvervet i 2016.

”Vi har hidtil kørt efter en strategi om at eje alle de ejendomme, hvor vores butikker ligger, men det er ikke nødvendigvis det mest fornuftige økonomisk set. Modellen med at bo til leje er velkendt, og mange virksomheder gør brug af den. Samtidig repræsenterer salget så mange penge, at det giver Gilleleje Brugsforening nye muligheder for at konsolidere vores virksomhed i en tid, hvor hele dagligvaremarkedet er kraftigt udfordret”, siger bestyrelsesformand Ulrik Steen Jensen.

”Selvom det selvfølgelig er med blandede følelser, at vi skiller os af med de to ejendomme, så viser den konstruktive dialog op til underskrivelsen af slutsedlen, at det er den helt rigtige beslutning. Med Bjerg Aps. som fremtidig ejer af Ndr. Strandvej får SuperBrugsen i Hornbæk en vidende og visionær udlejer. I Brugsforeningen vil vi i de kommende år koncentrere vores blik mod kerneforretningen – SuperBrugsen i Hornbæk og SuperBrugsen i Gilleleje. Det afgørende for os er at vi fortsat har nogle stærke og attraktive butikker med et vareudbud, der tilpasser sig kundernes behov. Det er og bliver vores mål nu og i fremtiden”, siger Lars Corfitzen.