Published at 2. januar 2017.

Medlemsorientering, januar 2017

Gilleleje Brugsforening justerer den deklarerede dividendesats for året 2017 til 4%.
Justeringen har været varslet på de seneste 5 års generalforsamlinger.

Justeringen sker i lyset af COOP Danmarks opprioritering af et nyt bonuskoncept til Coops medlemmer, således at der fra 2017 gives 4% dividende + 1% Coopbonus.
Justeringen skal også ses i lyset af den generelle samfundsudvikling de seneste år med øget konkurrence i lokalområdet og på internettet samt ophævelse af lukkeloven.
Marginalerne i branchen har afledt heraf de senere år været under pres, ligesom der har været foretaget store investeringer i foreningen med blandt andet udbygning af butikken i Hornbæk, ombygning af butikken i Gilleleje samt Kulturhavn Gilleleje, ligesom Coop Danmarks IT afdeling har øget omkostningerne nu og i de kommende år fremover.
Yderligere information kan fås hos enten formanden eller direktøren.

Bestyrelsen for Gilleleje Brugsforening A.m.b.a.

Lisbet Larsen
Bestyrelsesformand